Dne 23. 5. 1919 došlo k nejtěžší dopravní nehodě v historii Místní dráhy Ostrava - Karviná (MDOK). Výpravčí ve stanici Jindřichova kolonie nevyčkal příjezdu soupravy z Lazů a dal příkaz k odjezdu soupravy z Karviné. Bohužel ke srážce došlo v tom nejnepřehlednějším úseku - v zatáčce pod haldou jámy Jindřich. Při čelním střetu došlo k těžkému poškození motorových vozů ev. č. 4. a 10. a poškozeny byly i oba vlečné vozy souprav.
Z dobového tisku:
Nové neštěstí v Lazích
(Mor. Ostrava, 23. května 1919)
Nad Lazy se zdá tíží nějaká kletba. Po hrozné důlní katastrofě, se včera stala nová nehoda, při které přišly o život dvě osoby. Konkrétně mezi jámami Jindřich a Lazy se srazily dvě tramvaje elektrické dráhy Ostrava – Karviná, kdy příčinou bylo přejetí výhybky. Následky srážky byly hrozné. Zahynuli pracovníci Stanislav Janeczko z Darkova a Jan Sosna. Šest lidí bylo raněno těžce a šestnáct lehce. Těžce ranění byli odvezeni do nemocnice v Orlové.
Očitý svědek popisuje následující událost následovně:
Včera odpoledne mezi pátou a půl šestou hodinou se srazily v oblasti mezi Karvinou (jámou Jindřich) a Lazy dvě tramvajové soupravy ostravsko-karvinské elektrické dráhy. Tato katastrofa je tou největší, která se dosud udála na výše uvedené dráze. Následkem těžkých zranění zemřely pravděpodobně čtyři osoby, těžce raněných je devatenáct a počet lehce zraněných z důvodu vzniklého chaosu bylo obtížné určit.
Srážka se stala mezi důlními haldami jámy Jindřich ve směru k Lazům, proto řidiči tramvají zpozorovali nebezpečí na poslední chvíli. Následky nehody byly hrozné. Ačkoliv řidič tramvaje jedoucí od Lazů stačil pomocí brzdy rychlost soupravy dost zpomalit, toto neučinil nebo nestačil řidič karvinské soupravy. Následkem dosti velkého sklonu tratě v místě nehody, narazila karvinská tramvaj obrovskou silou do ostravské soupravy a obě se do sebe hluboce zaklesly. Z ostravské soupravy složené z třech vozů byly dva zničeny, z karvinské soupravy byl rovněž jeden z dvou vozů zničen.
Pohled na následky nehody byl hrozný. Tím hroznější bylo to, že v místě nehody scházely technické i zdravotní prostředky pro záchranu těžce raněných, kteří se nacházeli v čelním voze ostravské tramvaje. Mimo obou smrtelně zraněných řidičů byl jeden český voják, jeden žák vracející se ze školy a obchodník z Karviné.
Na místo nehody se ihned dostavil dr. Wacław Olszak, který se s pomocí přítomných osob začal svědomitě ošetřovat nešťastné oběti. Po doručení technických a zdravotních prostředků z jámy Jindřich a koksovny v Lazích se podařilo během půldruhé hodiny vyprostit z trosek tramvají raněné a mrtvé. Později se na místo nehody k záchraně osob dostavili i lékaři z okolí.
Neštěstí bylo pravděpodobně způsobeno předčasným odjezdem karvinské soupravy ze zastávky na jámě Jindřich. Možné je však i to, že obsluha ostravské tramvaje nezastavila soupravu na trati v místě míjení tzn. mezi Lazy a Orlovou, kde by měla počkat na tramvaj jedoucí z Karviné.